Zdrowe soki warzywne

0
35
soki warzywne

Wiele się mówi o zastępowaniu porcji owoców szklanką soku. Niewiele za to właściwościach jednej szklanki soku warzywnego! Równie pyszny i pożywny napój o wielu prozdrowotnych cechach. Co więcej, świetnie sprawdzą się podczas diety i odchudzania! Jak je przyrządzić, co najlepiej wybrać i na co mają wpływ? Oto wszystko w temacie „soki warzywne”!

Odchudzasz się? Pij soki warzywne!

Osoby na diecie często odczuwają głód i źle dobierają porcje jedzenia. Nie zawsze trzeba się poświęcać, wybierać ciężkie do przetrwania jadłospisy i odmawiać sobie wszelkich przyjemności. Często wystarczy jedynie zmiana nawyków i zdrowsze podejście do jedzenia. Jedną z opcji jest wprowadzenie zdecydowanie większej ilości owoców i warzyw do diety. Szczególnie warzywa będą kluczowym elementem, gdyż owoce zawierają zwykle dużo cukru.
Warzywa zawierają wiele składników odżywczych, a jednocześnie mało kalorii. Zamiast drugiego śniadania lub kolacji przygotuj koktajl lub wyciśnij sok z ulubionych roślin. Możesz wzbogacić go o jakieś owoce. Dowolnie łącz smaki tak, aby Ci odpowiadały. Takie zastąpienie posiłku sokiem lub koktajlem to świetne rozwiązanie w diecie. Szybko, tanio i do syta. Wbrew pozorom takim sokiem naprawdę można się napełnić! Nie tylko żołądek, ale cały organizm w cenne witaminy!

Wszystko, co dobre zostaje w warzywach

Gotowanie, smażenie, pieczenie, wszelka obróbka termiczna wpływa na właściwości warzyw. Surowe zawierają najwięcej witamin, minerałów i składników odżywczych. Podczas ich obrabiania wytraca się te cenne składniki. Dlatego też przygotowanie soku lub koktajlu jest świetną opcją na zachowanie wszystkiego, co najlepsze. Nic nie stracimy, „wyciśniemy” witaminy do ostatniej kropli!
Oczywiście nie ze wszystkich warzyw damy radę przygotować napój. Szczególnie jako koktajl. Marchew lub inne twarde warzywa nie oddadzą płynu w mikserze tak jak w sokowirówce czy wyciskarce. Dlatego zastanawiając się nad zakupem urządzenia warto mieć to na uwadze. Jednak sam mikser również może wiele zdziałać. Koktajle z ogórków, szpinaku czy jarmużu są prawdziwą bombą witaminową, a ich smak również jest świetny! A wszystko to w ciągu kilku minut. I gotowe!

Szybkie trawienie i szybkie działanie

Płynny pokarm, jakim mogą być soki warzywne, są bardzo szybko przyswajane przez organizm. Nie trzeba długich godzin trawienia, jak w przypadku stałego jedzenia. To kolejny atut zastępowania niektórych posiłków czy przekąsek świeżym sokiem.
Taki sok możemy nie tylko przygotować w domu, ale jeśli nie mamy czasu możemy go kupić także w sklepie. Wybierzmy świeży sok o dobrym składzie – bez niczego innego niż warzywa. Można zaakceptować naturalne przyprawy dla lepszego smaku. Mamy bardzo wiele do wyboru i każdy znajdzie smak, który zachwyci jego kubki smakowe. Jednocześnie zaspokoimy głód i zapotrzebowanie na witaminy zawarte w warzywach. Tyle dobroci z jednego soku warzywnego! Nic tylko pić!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here