Odżywianie na redukcji – co jeść?

0
27
odżywianie na redukcji

Każda osoba dbająca o swoją sylwetkę ma dwa etapy treningowo-żywieniowe – redukcja i masa. Wiele się zmienia w trakcie ich zmieniania, dlatego warto dokładnie poznać, o co z tym chodzi przed przejściem do takiego trybu życia. Doświadczone osoby mają zaplanowany jadłospis i codzienne treningi. Jednak nowicjusze mogą mieć problem z ułożeniem własnego plany i ciężko znaleźć im odpowiedź na pytanie, co jeść. Podpowiemy, jak powinno wyglądać odżywianie na redukcji.

Czym jest redukcja?

Dla osób, które stawiają swoje pierwsze kroki w świecie fitnessu i siłowni spieszymy z wyjaśnieniami hasła „redukcja”. Jest to jeden z etapów budowania sylwetki. Jak sama nazwa wskazuje, polega ona na redukowaniu tkanki tłuszczowej. Po etapie budowania masy, z której później powstają mięśnie, przychodzi czas na zrzucenie zbędnego balastu. Chodzi tutaj o uwydatnienie ciała. Na wierzch ma wyjść wyrzeźbiona, umięśniona sylwetka. Do tego potrzebne jest właśnie spalenie zbędnego tłuszczu oraz deficyt kaloryczny.
Nie obędzie się to bez właściwej diety. Dlatego właśnie należy dobrze ułożyć swój jadłospis, aby nie przekraczać dziennego zapotrzebowania. Powinniśmy cały czas pozostawać w deficycie kalorycznym. Czas trwania tego etapu jest zależny od genetyki i pożądanych efektów. U każdego zajmie on inny czas.

Odżywianie na redukcji

Po okresie budowania masy, czyli dużej ilości białka przyszedł czas na lżejszy jadłospis. Przede wszystkim zmniejszamy kaloryczność posiłków, wprowadzamy dużo warzyw i lekkiego mięsa. W redukcji absolutnie nie chodzi o „odchudzanie się”. Głodówki i nieracjonalne żywienie jest najgorszym, co możemy sobie zafundować. Prowadzi to do efektu JOJO i wcale nie przyspiesza procesu spalania tkanki tłuszczowej.
Posiłki powinny być zrównoważone i bogate w składniki odżywcze. Organizm potrzebuje wielu witamin i minerałów do pracy. Wskazane jest spożywanie wszelkiego rodzaju kasz. Najlepiej sprawdzą się gryczane i jaglane. Wszelkie produkty zbożowe, jak płatki owsiane, żytnie makarony, pieczywo razowe itp. Oczywiście nie może zabrakną różnych warzyw, tutaj panuje dość duża dowolność. Wszystko dopełniamy rybami i chudym mięsem. Najlepiej jedzenie gotować, przygotowywać na parze lub w piekarniku. Unikamy dań smażonych. Należy także przestrzegać godzin posiłków i dbać o dobre nawodnienie.

Piękna sylwetka i zdrowe odżywianie

Osoby będące na redukcji często chcąc szybkich efektów zapominają o racjonalnym odżywianiu. Dieta o za niskiej kaloryczności wcale nie przyniesie szybszego wyrzeźbienia. Należy stosować się do wszelki rad i porad, które dotyczą zdrowego i racjonalnego jadłospisu. Do tego dochodzi odpowiedni trening. Dokładamy więcej cardio, czyli bieżnia, rowery, duża aktywność. Efekty przyjdą z czasem i z pewnością będą zachwycające. Liczy się cierpliwość, wytrwałość i zaangażowanie. Żadnych dróg na skróty. Na wszystko potrzebny jest czas, jednak odpowiedzialne osoby o tym wiedzą. A zdrowy sport wymaga racjonalności i dyscypliny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here